איך לשמור על איזון בליל הסדר?

ארוחת החג לפנינו ומהבוקר את בטח תוהה כיצד לשמור על איזון לקראת הארוחה. הכנתי לך כמה טיפים שיסייעו לך לשמור על איזון לקראת הארוחה ובמהלכה.

לפני ארוחת החג
טיפ #1- התחילי את הבוקר בארוחת בוקר מזינה שתמנע רעב מצטבר לאורך היום. לדוגמא: פרוסת לחם מלא עם ממרח, ביצה וירקות. או דייסת שיבולת שועל עם פרי וקינמון
טיפ #2- במקום ארוחת צהריים גדולה, החליפי במנת סלט עם תוספת חלבון כמו למשל גרגירי חומוס וקינואה או טונה או טופו. צריכה של סיבים וחלבון יכולים לסייע לך לתחושת שובע לאורך היום עד האורחה
טיפ #3- מים. הכיני לך קנקן תה צמחים כמו נענע, קינמון, ג'ינג'ר, לימון, תה ירוק...
כך תוכלי להבטיח שאת שותה מספיק נוזלים לאורך היום בין העיסוקים וההכנות.
טיפ #4- זה אולי היה צריך להיות הטיפ הראשון! בצעי פעילות גופנית שאת אוהבת ביום הזה. אם את לא אוהבת פעילות גופנית, פשוט שימי עליך נעלי ספורט וצאי להליכה נמרצת למשך 30-40 דקות. אני לא צריכה לספר לך על היתרונות של הפעילות הגופנית בשגרה, אבל בהקשר של ארוחת חג, זה יכול לסייע להוצאה אנרגטית גבוהה יותר.

בזמן ארוחת החג
טיפ #1- השתמשי בצלחת קטנה! בדרך כלל צלחות החג הן ענקיות (דבר שהוכח כגורם לנו לצרוך כמות גבוהה יותר של מזון). את יכולה לצרוך את כל המנות בצלחת של המנה הראשונה וכך בעצם לצרוך פחות קלוריות ולהיות מודעת יותר לתחושת השובע שלך.
טיפ #2- המנעי מלנשנש. אני אומרת "רחוק מהעין- רחוק מהבטן". הרחיקי ממך כל מה שיש לו פוטנציאל נשנושי ותאכלי רק כשהארוחה מתחילה. 
טיפ #3- התחילי את הארוחה בקערת מרק ובסלט ירקות (שילוב של נוזלים וסיבים יעודדו את השובע להגיע מוקדם יותר). לאחר מכן תצרכי את מנת החלבון ובמקום שנותר בצלחת הוסיפי פחמימה, בעדיפות למלאה.
טיפ #4- סיימת? זכרי שתחושת השובע לא מגיעה ישר. אז אם את יודעת את שבעה ורוצה להמנע מנשנושים תולכי לצרוך כוס תה (שדאגת להכין לעצמך מראש), או שתי עוד כוס מים (המנעי מכל המשקאות הממותקים שעל השולחן, אל תשתי את הסוכר שלך).

הגיע הזמן לקינוח
לא בכל יום זה ערב חג, ובטוח שהדודה הכינה את הקינוח האהוב עליך, אז תאכלי ותהני!
אם יש מגוון גדול של קינוחים, ההמלצה שלי תהיה לקחת טעימה מכל אחד, או לקחת את השווה ביותר ובפשוט להתפנק. תאמיני לי ששום שינוי במשקל או בהיקפים לא יקרה בגלל ארוחת החג הזו.
אז שיהיה לך חג שמח :)




מאמרים נוספים